הלוואות חברתיות p2p

מערכת שורש  ט חשוון, תשפא  10/27/2020

אתם חייבים הלוואה, יש לכם רעיון מדהים לסטארט-אפ אבל המצב שלכם בחשבון הבנק לא מדהים, בלשון המעטה?
.......................

הלוואות חברתיות p2p

הלוואות חברתיות p2p, אומר לכם משהו? בואו למדו משהו חדש! נתחיל בלבדוק מה הם ראשי התיבות p2p, peer to peer, ובעברית הלוואות בין עמיתים. ואיך זה עובד? בשביל להבין באמת כדאי לקרוא באתר של WeSocial ולקבל הסבר מדויק להפליא. יצאתי עם לא מעט תובנות מעניינות.

הלוואות חברתיות p2p – איך זה התחיל?

הלוואה חברתית כזאת נכללת תחת המושג כלכלה שיתופית שבתוכה יש תת נישה שנקראת מימון המונים שבטח שמעתם עליה. גם בתוכה יש נישה שנקראת הלוואות בין עמיתים. מודל זה אינו חדש. בשנת 2004 הוקמה לראשונה בעולם חברת peer to peer. חברות כמוzopa ו- lendingclub הושקו בשנות האלפיים המוקדמות כאשר הן סיפקו ללווה אפשרות להלוות כסף למטרות שונות והם (המלווים) קיבלו תשלומי ריבית קבועים אותם יכלו להשקיע מחדש. היתרונות היו רבים. את כולנו הרי לימדו שלא כדאי לחיות על הלוואות מהבנק ופה ניתנת לציבור אפשרות שיכולה להיות משתלמת. לעומת הלוואות בנקאיות, התנאים להלוואות חבריות הם אטרקטיביים. התנאים לקבלת הלוואה פחות נוקשים, טובים יותר, מדד הריבית מתואם על פי מצבו הכלכלי של הלווה ולא לפי מצב השוק הכללי – יתרון מרשים לכל הדעות. והרי כולנו מחפשים לשלם כמה שפחות ריבית. בקיצור, זה היה רק צפוי ומתבקש שמשהו כזה יגיע לאור הקושי מול הבנקים. כך או כך, כדי ללמוד על כך עוד, ולהתייעץ עם גורמים מוסמכים בתחום, פנו אל WeSocial. צוות המומחים ישמחו לסייע לכם.

אז לא נותנים לכם הלוואה בנקאית...?

אתם חייבים הלוואה, יש לכם רעיון מדהים לסטארט-אפ אבל המצב שלכם בחשבון הבנק לא מדהים, בלשון המעטה? הלכתם לבנק, ניסיתם כי זו הדרך שאתם מכירים אך נתקלתם בסירוב? יצאתם מדלת הבנק, והקשבתם לשיחה של בחור (לא בכוונה) בטלפון שדיבר על הלוואות חברתיות? אז ניגשתם לגוגל וכתבתם הלוואות חברתיות וקפץ לכם האתר של WeSocial? זה המקום בשבילכם. בהצלחה.